Vakuutusyhtiöiden asiakkaiden vaatimukset vakuutusyhtiötä kohtaan muuttuvat ja kasvavat uusien riskien ja kansainvälistymisen myötä. Edelleen tärkeää on estää vahinkoja asiakkailta saadun datan avulla. Tietysti tärkeää on myös hinnoitella riskit oikein ja tuottaa kaikille asiakkaille oikea ja personoitu ratkaisu ja hinnoittelu. Kuitenkin merkittävin lisähyöty asiakkaalle pitäisi vakuutusyhtiöstä olla se, että estettävissä olevia vahinkoja ei tapahtuisi, eikä kenenkään arki tai liiketoiminta keskeytyisi turhaan. Vakuutusyhtiön kuuluisi olla asiakkaan arjessa mukana ja se onnistuu parhaiten analysoimalla dataa, kehittämällä asiakassuhteita ja panostamalla asiakkaan kannalta merkityksellisiin asioihin.
Vahinkoja ehkäisemällä vakuutusyhtiöillä on tulevaisuudessakin tärkeä rooli asiakkaiden ja yhteiskunnan silmissä. Data ja asiakaspalvelu ovat näillä perusteluilla vakuutusyhtiöiden tulevaisuuden menestyksen mittari, keino ja edellytys.
Suotuisan suhdanteen aikana on oikea hetki pitää yllä ja kehittää ammattitaitoa nykyisiin ja tulevaisuuden asiakkaiden tarpeisiin. Finva tukee vakuutusalan asiantuntijoiden ammattitaitoa laadukkailla koulutusohjelmilla, seminaareilla sekä tutkinnoilla. Tästä kirjeestä löydät muutamia esimerkkejä tulevista koulutuksista.
Tervetuloa mukaan!
Kirsi Ivonen
Senior Program Director, Finva
Esimerkkejä syksyn koulutuksistamme
Vakuutusalan asiakkuusvastaavien koulutusohjelma 11.9.–28.11.2018
Vakuutusyhtiöiden ICT ja muuttuva toimintaympäristö 4.–5.9.2018
Compliance vakuutustoiminnassa 18.9.2018